Raport 2022

POLITYKI, PROGRAMY STRATEGIE

Strategia Rozwoju Elektromobilności Miasta Radomska 2035

W dniu 30 czerwca 2020 r. Uchwałą nr XIX/220/20 Rady Miejskiej w Radomsku przyjęto Strategię Rozwoju Elektromobilności Miasta Radomska 2035.

Do 2035 roku zaplanowano wymianę 50% wysokoemisyjnego taboru. Podjęcie działań w tym zakresie przyczyni się do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery oraz zwiększenia atrakcyjności komunikacji zbiorowej dla pasażerów, dzięki poprawie jakości transportu publicznego i usprawnieniu poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej w Radomsku.

Miasto Radomsko i lokalna Spółka SKB Drive Tech podpisały list intencyjny w celu współpracy na rzecz rozwoju bezemisyjnego transportu.

Spółka SKB Drive Tech jest podmiotem rodzinnym działającym w Radomsku od 1912 roku. Firma z tradycjami, mocno zakorzeniona w mieście i znana na rynku krajowym. Posiada certyfikaty jakości, doświadczenie, nowoczesny park maszynowy i własne biuro konstrukcyjne. Spółka znajduje nabywców w wielu branżach związanych z motoryzacją, w tym między innymi wspomaga produkcję autobusów, pojazdów górniczych, maszyn budowlanych, pojazdów wojskowych i wielu innych.

Celem współpracy pomiędzy Miastem Radomsko a spółką SKB Drive Tech Spółka Akcyjna jest wdrożenie programu „Zielony Transport Publiczny” – wspierającego rozwój bezemisyjnego transportu publicznego, obniżenie wykorzystania energii i paliw emisyjnych w publicznym transporcie zbiorowym, a także rozwój zielonej mobilności.

Strony wzajemnie zadeklarowały, że prowadzony przez SKBDT projekt „e-trofit” jest zgodny z ideą w/w programu – oraz szerzej, z ideą modernizacji i rozwoju polskich miast oraz – w kilku aspektach jednocześnie;

  • ekologicznym – autobus zostaje zmodernizowany od wersji bezemisyjnej – oraz otrzymuje „drugie życie”,
  • ekonomicznym – szacowany koszt konwersji to ok. 50% wartości zakupu nowego autobusu,
  • czasowym – e-trofit trwa wielokrotnie krócej niż okres oczekiwania na nowy autobus, zapotrzebowanie rynku na nowe autobusy elektryczne (chcąc sprostać przepisom Ustawy) przekracza możliwości producentów nowych autobusów,
  • społecznym i gospodarczym – wdrożenie pilotażowego projektu „e-trofit” przyspieszy elektryfikację polskich miast, SKBDT zaś korzysta z polskiego know-how, płaci podatki w Polsce i daje zatrudnienie mieszkańcom polskich miast.