Raport 2022

Promocja

Działania

W ramach rozwoju innowacyjnej gospodarki lokalnej z wykorzystaniem tradycji historycznych prowadzono następujące działania:

  • promocja wydarzeń gospodarczych w mediach na stronie internetowej www.radomsko.pl oraz na profilach społecznościowych m.in. Lokalna Wymiana Kontaktów organizowana przez Centrum Nowoczesnych Inwestycji,
  • promocja wydarzeń organizowanych przez „Starter Radomsko” w tym: spotkania w ramach Klubu Młodego Przedsiębiorcy oraz cykle szkoleń pod nazwą „Wakacje z Biznesem” oraz „Sprint do Przedsiębiorczości”.

W ramach tworzenie atrakcyjnych warunków do inwestowania prowadzono następujące działania:

  • informowanie o działalności Startera Radomsko oraz rozwoju terenów inwestycyjnych, bieżąca działalność inwestycyjna w zakresie rozwoju infrastruktury i poprawy warunków inwestycyjnych – szkolenia, warsztaty, działania inwestorów W 2022 roku w ramach projektu Starter Radomsko przeprowadzono 34 wydarzenia, były to między innymi: „Sprint do Przedsiębiorczości – Praca z systemem wartości.”, „Wakacje z Biznesem – 101 pomysłów na biznes.”, „Projekt Kierunek: Samozatrudnienie!”, „Kobieca MOC w biznesie” czy spotkania w ramach Klubu Młodego Przedsiębiorcy.
  • modernizacja i utrzymanie spójnego wizerunku tablic informacyjnych na skwerach na terenie miasta;
  • przygotowanie ogłoszeń i materiałów do programu „Nasze Radomsko. Informacje” i wydawanej pod tym samym tytułem gazety, w których prezentowane są m.in. zalety i walory miasta Radomska;
  • realizowanie spójności wizualnej publikacji i wydawnictw oraz ulotek i reklam dotyczących Miasta Radomska;
  • udzielanie patronatu honorowego prezydenta miasta nad wydarzeniami kulturalnymi, sportowymi, naukowymi;
  • dbanie o wizualną spójność imprez organizowanych pod patronatem honorowym prezydenta miasta.

W ramach rozwoju i modernizacji infrastruktury prowadzono następujące działania:

  • informowanie o aktualnych pracach drogowych, przebudowach, remontach, inwestycjach realizowanych w przestrzeni miejskiej, m.in. o przebudowie ulicy Żeromskiego i budowie parkingu oraz zagospodarowaniu terenu między ul. Reymonta a al. Jana Pawła II – na stronie radomsko.pl, w mediach społecznościowych w programach i gazecie „Nasze Radomsko. Informacje”, na plakatach i nośnikach typu citylight;
  • informowanie o działalności i projektach realizowanych przez spółki miejskie – na stronie radomsko.pl, w mediach społecznościowych w programach i gazecie „Nasze Radomsko. Informacje”, na plakatach i nośnikach typu citylight;
  • przygotowanie konferencji dotyczących pozyskanych środków zewnętrznych na realizację miejskich inwestycji.

W ramach wspierania rozwoju kultury, edukacji i rekreacji prowadzono następujące działania:

  • przygotowanie materiałów informacyjno-promocyjnym dotyczących organizowanych w mieście imprez – na stronę radomsko.pl, do mediów społecznościowych, do programów i gazety „Nasze Radomsko. Informacje”, na plakaty i nośniki typu citylight;
  • organizowanie wydarzeń kulturalnych oraz upamiętniających ważne wydarzenia historyczne między innymi Biegu Tropem Wilczym w Parku Świętojańskim;
  • organizacja imprezy plenerowej „Przystanku Food Truck” na ulicy Reymonta – kulinarne ożywienie centrum miasta;
  • organizacja imprezy plenerowej Dni Radomska w Parku Solidarności z udziałem takich gwiazd jak: Lady Pank, Vito Bambino, Marek Piekarczyk, Rafał Brzozowski, Andrzej Grabowski;
  • współorganizacja Dnia Baniek Mydlanych i Święta Kolorów w centrum miasta;
  • współorganizacja Dożynek Województwa Łódzkiego;
  • organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego oraz Wigilijnego Spotkania Radomszczan z koncertem lokalnych wykonawców oraz gwiazdy – Felicjana Andrzejczaka;
  • bieżące działania komunikacyjne dotyczące oferty kulturalnej miejskich placówek kulturalnych i organizowanych przez nie wydarzeń;
  • współorganizacja i promocja wydarzeń sportowych i rekreacyjnych (m.in. Tymex Boxing Night, zawody crossfitowe Athletes Clash) poprzez honorowy patronat Prezydenta czy udział w komitecie honorowym,
  • wspieranie przedsięwzięć, inicjatyw, wydarzeń, które wzbogacając społeczne życie miasta przyczyniają się do kształtowania jego wizerunku (np. inauguracja roku akademickiego RUTW, RUTW Wiem Więcej, udział w przeglądach chóralnych i festiwalach przez Towarzystwa Śpiewaczego im. S. Moniuszki oraz występy Radomszczańskiej Kapeli Podwórkowej);
  • przygotowanie i redagowanie wydawnictw promocyjnych – programu „Nasze Radomsko. Informacje” i wydawanej pod tym samym tytułem gazety oraz albumu.
  • Nakładem wydawnictwa Unitex i we współpracy z Wydziałem Informacji i Promocji Urzędu Miasta Radomska wydany został album miejski „Radomsko. Otwarte Miasto od 1266”.
    Znajdują się w nim zdjęcia zakątków miasta, ważnych punktów architektonicznych, wydarzeń kulturalnych oraz informacje o działającym na ternie miasta przemyśle. Jego dystrybucja będzie wyłącznie okazjonalna.

W ramach poprawy spójności społecznej oraz przestrzenno – funkcjonalnej zorganizowano poniższe imprezy plenerowe:

W odniesieniu do powyższego celu Wydział Informacji i Promocji realizował w 2022 roku następujące zadania statutowe na terenie obszaru rewitalizacji:

  • organizacja bądź współorganizacja imprez plenerowych: Przystanek Food Truck, Dzień Baniek Mydlanych i Święto Kolorów, Wigilijne Spotkanie Radomszczan.
  • organizowanie wydarzeń kulturalnych oraz upamiętniających ważne wydarzenia historyczne między innymi Biegu Tropem Wilczym na w Parku Świętojańskim;
  • promocja imprezy „W zagajniku u Skrzata” przygotowanej z okazji Dnia Dziecka w Parku Świętojańskim przez Miejski Dom Kultury.

W ramach wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości prowadzono następujące działania:

  • Współpraca z przedsiębiorcami podczas wydarzeń i imprez organizowanych przez Miasto Radomsko.